Célegyenes

„A spártai erő abból ered, hogy az elmédet ráhangolod arra, amit véghez szeretnél vinni. Ez a ráhangolódás határozott és megtörhetetlen: ez az, ami meg fog történni. A szívósság az akarat erejének tettekben való megmutatkozását jelenti. A szívósság a végrehajtás. A szívósság azt jelenti: megcsinálod.”

 Joe de Sena: Spártára fel! című könyve

Először is, elnézést kérek, mivel egy kicsit elcsúsztam a blogjaim írásával, ám most pótlom az elmaradásomat, sőt beavatlak benneteket az edzéseimbe, felkészülésembe és terveimbe is.

Az idei évre két kisebb és két nagyobb versenyt szemeltem ki magamnak. Nem véletlenül választottam ezt a négy versenyt. Számomra mindegyik különleges és nagy jelentőséggel bír. Úgy tekintek rájuk, mint egy hosszú úton utazó ember a megállókra. Ez a négy verseny az én egy-egy megállóm. A hosszú út pedig, amin lassan, de biztosan haladok, az nem más, mint a felkészülés útja.

Mindennapos plusz motiváció, hogy a mi csapatunk az esemény arca.

 

Az első megállóm Veszprémben lesz, méghozzá ezen a héten szombaton. Az úgynevezett Spartan Race Sprint, ami 5-10 km közötti verseny, azaz ez az egyik kisebb távom. Ezt a versenyt igazából még a felkészülésem részeként használom. Többet edzettem, mint a tavalyi szezonban egy ilyen szintű versenyre, így ha minden a tervek szerint történik, tökéletesen láthatom majd, hogy mennyit fejlődtem, vagy éppen mik még a hiányosságaim.

Ilyenkor a legnagyobb az izgalom. Általában verseny előtt 2-3 nappal már nem  szoktam edzeni, inkább a kikapcsolódásra, ráhangolódásra fordítok több időt. Ebben az időszakban számos videót nézek a korábbi versenyekről, elolvasom újra az Akadály szabályzatot és olvasom a Spártára fel! című könyvet, amit szinte már betűről-betűre kívülről is tudok.

Természetesen ez csak a verseny előtti pár nap. A felkészülés azonban jóval több idővel és jóval több munkával jár. Azon kívül, hogy heti 4 labdarúgó edzésen veszek részt, még más területen is edzenem kell. Többek között TRX edzésekre jártam, minimum heti 3 alkalommal, valamint futni és úszni is. Sokan nem értik miért járok úszni, ha a verseny  kb. 90%-a (vagy több) a szárazföldön van. Szerintem nagyon is fontos, és jó tipp lehet másoknak is. Gondoljunk bele, egy uszodában más a páratartalom, értelemszerűen jóval több, így a szervezetünknek is jobban kell alkalmazkodnia, ezáltál ellenállóbb lesz a mi versenyterületünkön is.

Mire figyeljünk még? Mik az erőpróba előtti, közbeni és utáni tennivalóink?

Oké, megvoltak az edzések. Felkészültünk! Pihentünk, feltöltődtünk energiával is. Mi kell még? Ohh, igen! Természetesen a ruhaválasztás! Mivel itt nem csupán szárazföldi menetre készülünk, ezért nem mindegy milyen ruhát választunk. Számomra mindenképpen a vízlepergetős, ujjatlan felső és térd fölé érő rövid gatya nyerte el az első helyezést. Ezen persze sokat lehetne vitatkozni, mivel a hosszabb ruhaneműk jobban védik a bőrréteget testünkön, így sokak jó időben is hosszúban versenyeznek. A cipőre és egyéb ruhadarabra is ez vonatkozik: személyes tapasztalat után kell választást hoznunk.

Kihívás közbeni tennivalókra csak egy tanácsom van: CSINÁLD! Menni-menni mindig előre!

Most már elérkeztünk a megmérettetés utolsó pillanataihoz. Átléptük a célvonalat, nyakunkban az érem. Ellenben a játszmának még nincs vége! Ne várjunk meleg vizet a tusolóban, ugyanis ez is a verseny velejárója, és az otthoni szenvedés is a vizes, sáros cipővel és ruhákkal.

Nos, röviden talán ennyi lenne. Pár nap múlva elmesélem milyen volt a verseny és fényt derítek a további megállóimra is.

Üdv.: Zsóó

You may also like...

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás