5 dolog a blogod népszerűségéért

 

Kérdés:

Elindultam egy blogversenyben, szavazatokat gyűjtök, és nem tudom, mitől lehetne népszerűbb a blogom…

Válasz:

Több válasz is lehetséges, de legjobb, ha ezek közül mindegyikre odafigyelsz.

a

Hogy elölről kezdjük, először is szögezzük le: a blog egy eszköz arra, hogy valamit népszerűsíts, és nem fordítva. Nem is szoktam ezért gyakran írni egy blog népszerűsítéséről, hiszen általában nem ez a cél. Csak abban a speciális esetben válik létfontosságúvá, ha önmagában a blogra gyűjtött szavazatokat akarod maximalizálni. Tehát időlegesen és esetleg a hosszú távú céljaid ellen hat, ha mindenáron magát a blogot akarod népszerűbbé tenni. 

De nézzük, mit lehet tenni egy ilyen versenyben. Mitől lesz népszerű a blogod?

1. Tőled

A saját népszerűséged átragad a tevékenységedre. Ha te magad népszerű vagy, akkor a blogod is az lesz. Ha kerülöd a nyilvánosságot, nem szeretsz a középpontban lenni, titkolózol, vagy utálod, ha “megfigyelnek”, akkor a blogod is jó eséllyel láthatatlan lesz. Ha valakinek felkelti a figyelmét a blogod, akkor utánad fog nézni. Mindenkiről, rólad is van információ a neten, és ha az nem egybevágó a blogoddal, akkor az olvasó dönteni fog, hogy melyik tetszik neki jobban – tehát megfeleződik a népszerűséged.

2. A tartalomtól

Attól, hogy miről írsz. Tudod, hogy miért olvasnak emberek blogokat? Egyáltalán tudod, hogy amikor valaki felmegy az internetre, miért teszi? Megmondom: választani akar, vagy tanulni, vagy szórakozni. Ha a blogod valami újat mond (vagy megerősíti az olvasót kétségei között), ha segít valamit eldönteni (vásárlásban, sportágak között, vagy a napi menü és öltözködés dilemmáiban), és ha érdekes is, akkor nyert ügyed van.

3. A stílusodtól

A blog nem csak rólad szól, hanem valakinek is. Minden napló alapja az, hogy tudod, kinek írod. Ha egy későbbi magadnak, akkor már megnyerted a hozzád hasonlókat. Ha valaki máshoz is, akkor tudd, hogy pontosan kihez – neki írd a bejegyzésedet. Legyen logikus, frappáns, könnyen olvasható és befogadható. Bátran tegyél fel kérdéseket, hogy megtudd, mi érdekli az olvasóidat, és legközelebb ezt is figyelembe veheted.

4. A rendszerességtől

Rengeteg olyan blogot látunk, amely induláskor akár naponta kétszer frissül, aztán valahogy elfogy a lelkesedés… ugyanúgy megfogyatkozik a népszerűsége is. Minden bejegyzésben keltsd fel az érdeklődést a következő iránt, és az 1-3 pontban írtak alapján tartsd be az optimális rendszerességet. A múlt helyett a jelenről írj, és a jövő lebegjen az olvasó szeme előtt. Ha már az elején látszik, hogy a mondanivalód véges, miért figyelné bárki a folytatást?

5. Az elérhetőségtől

Aki nem tudja, hogy szavazhat rád, az nem is fog. Tudasd a környezeteddel, hogy blogot írsz. Ha éppen népszerűségi versenyben vagy, kérj szavazatokat. Ha odafigyeltél az 1-4 pontokra, az olvasóid talán maguktól is megosztják egymással/másokkal. De nyugodtan meg is kérheted őket, hogy tegyék meg. Minél többekkel sikerül párbeszédet kialakítanod, annál jobban nőhet az olvasótáborod. De ha szavazat kell, az nem biztos, hogy mindenkinek eszébe jut. Kérj szavazatokat! Ha többször is lehet szavazni, akkor kérj mindenkitől többször is.

Ha ennyi odafigyelést túl soknak tartasz, bízd meg Vilmát!

Vilma – Virtual Media Assistant – a blogberendező.

Tanulj velünk Vilmától a Témanapon!

Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás